Podstawowe informacje o kolagenie

Podstawowe informacje o kolagenie
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Kolagen to białko, które naturalnie występuje w naszym organizmie. Jest budulcem wielu narządów, takich jak skóra, kości, zęby, ścięgna, chrząstki, naczynia krwionośne, a nawet rogówka oka. Powszechnie uważany jest za białko młodości, gdyż to dzięki niemu nasza skóra zachowuje zdrowy, gładki i jędrny wygląd.

Czym jest kolagen?

Kolagen jest białkiem, które stanowi ok. 30% wszystkich białek w naszym organizmie. Jest głównym składnikiem tkanki łącznej, a co za tym idzie również spoiwem, które łączy ze sobą poszczególne komórki. Kolagen naturalny jest również określany jako białko młodości, gdyż odpowiada za utrzymanie gładkiej i sprężystej skóry. Białko sprawia, że rany goją się szybciej, a kości sprawniej zrastają.

Kolagen tworzy wokół narządów wewnętrznych, takich jak żołądek, wątroba oraz nerki, specjalną warstwę zabezpieczającą. Nieoceniona jest także jego rola w układzie immunologicznym. To on wspiera obronę organizmu przed drobnoustrojami, toksynami oraz komórkami rakowymi.

Niestety wraz z wiekiem produkcja kolagenu spada. Oznacza to, że więcej jego komórek obumiera, niż jest wytwarzanych. To całkowicie naturalny proces, który może zachodzić w organizmie stopniowo już od 30 roku życia. Na jego nasilenie mogą wpływać czynniki zewnętrzne, takie jak stres, toksyny, promieniowanie słoneczne oraz zanieczyszczenie powietrza. Utrata kolagenu jest niestety widoczna w naszym wyglądzie. Skóra, szczególnie na twarzy i szyi, staje się sucha i wiotka, pojawiają się pierwsze zmarszczki. Mogą pojawić się także bóle stawów i problemy z krążeniem.

Jak dostarczyć kolagen do organizmu?

Choć kolagen jest białkiem, które naturalnie występuje w naszym organizmie, to jednak można zadbać o to, by dostarczać go jeszcze więcej. Poziom kolagenu możemy zwiększyć odpowiednią dietą. Cenne białko młodości znajdziemy m.in w żelatynie, mięsnej galaretce, salcesonie, podrobach oraz kurzych łapkach. Niestety są to produkty o dużej zawartości tłuszczu, które mogą mieć wpływ na podwyższony poziom cholesterolu.

Jeżeli zależy nam na tym, by produkcja kolagenu w organizmie przebiegała jak najsprawniej, warto wzbogacić swoją dietę o produkty zawierające witaminę C i E. Pierwsza z nich zwiększa wytwarzanie kolagenu i ujędrnia skórę, a druga przeciwdziała sieciowaniu i sztywnieniu włókien kolagenowych.

Suplementy z kolagenem

W tym miejscu warto wspomnieć również o suplementach diety, które pomagają nam zapewnić odpowiedni poziom kolagenu w organizmie. Wybierając odpowiedni preparat warto zwrócić uwagę na typ i klasę białka. W sklepie internetowym kolagen.pl możemy znaleźć dwa podstawowe rodzaje kolagenu: kolagen typu I, który jest składnikiem budulcowym skóry i wiązadeł, a jego głównym zadaniem jest nadanie wytrzymałości tkance łącznej, jak i kolagen typu II. Ten z kolei jest odpowiedzialny za elastyczność ścięgien i ich strukturę. Szczególnie sprawdzi się w przypadku osób borykających się z problemami ze stawami.

Fot.: Elisa Photography/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak można samemu stworzyć niesamowity manicure?
Jak można samemu stworzyć niesamowity manicure?
Malowanie paznokci to nie tylko sposób na piękno i elegancję, ale również na wyrażenie siebie i podkreślenie swojego stylu. Zaletą ich ozdabiania jest uniwersalność – istnieją setki odcieni i wzorów do wyboru, dzięki czemu każda osoba może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.
Reserved: Nowa kolekcja sportowo-codzienna Athleisure
Reserved: Nowa kolekcja sportowo-codzienna Athleisure
Fasony w stylu lat 90., pochwała komfortu i życia w duchu slow – to główne przesłanki linii Athlesiure od Reserved. […]
Najlepsze tusze do rzęs do 30, 50 i 100 zł
Najlepsze tusze do rzęs do 30, 50 i 100 zł
Nieprawdą jest, że tusz do rzęs musi być drogi. Na rynku kosmetycznym jest mnóstwo produktów w atrakcyjnych cenach, które pozwalają na stworzenie trwałego, spektakularnie wyglądającego makijażu.
Ostatnie wpisy