Kampanie Amazon Ads jako część digital marketingu. Co warto wiedzieć?

Kampanie Amazon Ads jako część digital marketingu. Co warto wiedzieć?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Od sierpnia 2020 r. Amazon zajmuje 1. miejsce na świcie w kategorii „e-commerce i zakupy”. Uruchomienie kampanii reklamowej w serwisie jest więc tak samo dobrą i słuszną decyzją, jak korzystanie z reklam kontekstowych w Google.

Stworzona w garażu księgarnia internetowa rozwinęła się w ciągu 25 lat w największy na świecie marketplace. Dziś oprócz książek można tam znaleźć wszystko – Amazon sprzedaje ponad 12 milionów produktów, a na platformie jest ponad 2 miliony aktywnych (9 milionów ogółem) sprzedawców małego, średniego i dużego kalibru. Przy takiej konkurencji warto zainwestować w kampanie Amazon Ads. Trzeba jednak zrobić to z głową.

Jakie możliwości reklamowe daje Amazon?

Większość ludzi myśli o Amazon jako o sklepie internetowym. To miejsce, w którym kupują rzeczy online. Jest to jednak również trzecia cyfrowa platforma reklamowa na świecie zaraz po Google i Facebooku.

Aktualnie Amazon oferuje następujące rozwiązania reklamowe:

  • Amazon Sponsored Products. Ten typ reklamy przekierowuje klientów bezpośrednio do Twojej listy produktów. Jako reklamodawca płacisz w modelu CPC, czyli za każde kliknięcie w reklamę. Targetowanie opiera się na słowach kluczowych, a sama reklama może wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, a także na stronie szczegółów produktu.
  • Amazon Sponsored Brands. Ta opcja różni się od poprzedniej jedynie tym, że w reklamie wyświetla się logo marki, tytuł i maksymalnie trzy produkty.
  • Amazon Sponsored Display (niedostępna w Polsce). Twoi potencjalni nabywcy będą mogli zobaczyć reklamy zarówno w witrynie Amazon, jak i poza nią, w zależności od Twojej strategii reklamowej. Płatność odbywa się w modelu CPC – ty wybierasz swoją stawkę dzienną i budżet. Targetowanie opiera się na produktach i zainteresowaniach użytkownika.

Oprócz tego jest kilka nowości jak Amazon Audio Ads czy Amazon Posts, które umożliwia właścicielom marek tworzenie bezpłatnych postów w stylu Instagrama, Amazon OTT (over-the-top) i reklamy wideo typu out-stream wyświetlane m.in. w siostrzanych serwisach Amazona.

Jaki jest koszt reklamy na Amazon?

Warto wiedzieć, że CPC na Amazon zazwyczaj waha się od 0,02 do 3 USD, w zależności od kategorii lub podkategorii produktów oraz konkurencyjności wybranej niszy. Według AdBadget średni CPC na Amazon wynosi 0,97 USD.

Zautomatyzowana sprzedaż reklam

Ważnym narzędziem w Amazon jest także Amazon DSP, platforma, która umożliwia reklamodawcom kupowanie reklam displayowych, wideo i audio zarówno w Amazon, jak i poza nim. Z grubsza mówiąc, DSP to oprogramowanie, które zapewnia zautomatyzowane, scentralizowane pozyskiwanie mediów z wielu źródeł.

Nie tylko Amazon Ads – inne narzędzia digital marketingu

Jeśli zastanawiasz się, czym jest digital marketing, śpieszymy z odpowiedzią. To nic innego jak marketing, wykorzystujący technologie cyfrowe do komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami. W praktyce oznacza to wszystkie działania promocyjne marki oparte na kanałach telewizyjnych, radiowych i internetowych. W tym ostatnim wypadku mówimy o takich narzędziach jak e-mail marketing, witryna firmowa, social media, a także Google Ads, Facebook Ads czy Amazon Ads właśnie.

Tworząc strategię marketingową swojej firmy, musisz znaleźć najbardziej optymalne kanały komunikacji ze swoimi odbiorcami docelowymi i odpowiednio je skonfigurować. Dokładnie przeanalizuj możliwości, jakie dają Ci dostępne narzędzia digital marketingu i postaw na te, które są dla Ciebie najbardziej opłacalne.

Zdjęcie główne: Sunrise King/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wielka wyprzedaż w Zarze. Mamy tipa, jak już teraz sprawdzić, co będzie przecenione! [Aktualizacja]
Wielka wyprzedaż w Zarze. Mamy tipa, jak już teraz sprawdzić, co będzie przecenione! [Aktualizacja]
W środę rusza wielka wyprzedaż w najpopularniejszej hiszpańskiej sieciówce.
Top 7 perfum z silną, orientalną nutą!
Top 7 perfum z silną, orientalną nutą!
Uwielbiasz mocne, orientalne zapachy? Kusi Cię woń wanilii, mirry, szlachetnego drewna i tureckich róż? W takim razie poznaj top 7 perfum z silną, orientalną nutą!
Najważniejsze czynniki wpływające na wybór drabinek do analizy kwasów nukleinowych
Najważniejsze czynniki wpływające na wybór drabinek do analizy kwasów nukleinowych
Odkryj, na co zwrócić uwagę przy wyborze drabinek do analizy kwasów nukleinowych. Dowiedz się, jak różne czynniki wpływają na efektywność i precyzję badania.
Ostatnie wpisy