Od sierpnia 2020 r. Amazon zajmuje 1. miejsce na świcie w kategorii „e-commerce i zakupy”. Uruchomienie kampanii reklamowej w serwisie jest więc tak samo dobrą i słuszną decyzją, jak korzystanie z reklam kontekstowych w Google.
Stworzona w garażu księgarnia internetowa rozwinęła się w ciągu 25 lat w największy na świecie marketplace. Dziś oprócz książek można tam znaleźć wszystko – Amazon sprzedaje ponad 12 milionów produktów, a na platformie jest ponad 2 miliony aktywnych (9 milionów ogółem) sprzedawców małego, średniego i dużego kalibru. Przy takiej konkurencji warto zainwestować w kampanie Amazon Ads. Trzeba jednak zrobić to z głową.
Jakie możliwości reklamowe daje Amazon?
Większość ludzi myśli o Amazon jako o sklepie internetowym. To miejsce, w którym kupują rzeczy online. Jest to jednak również trzecia cyfrowa platforma reklamowa na świecie zaraz po Google i Facebooku.
Aktualnie Amazon oferuje następujące rozwiązania reklamowe:
Oprócz tego jest kilka nowości jak Amazon Audio Ads czy Amazon Posts, które umożliwia właścicielom marek tworzenie bezpłatnych postów w stylu Instagrama, Amazon OTT (over-the-top) i reklamy wideo typu out-stream wyświetlane m.in. w siostrzanych serwisach Amazona.
Warto wiedzieć, że CPC na Amazon zazwyczaj waha się od 0,02 do 3 USD, w zależności od kategorii lub podkategorii produktów oraz konkurencyjności wybranej niszy. Według AdBadget średni CPC na Amazon wynosi 0,97 USD.
Ważnym narzędziem w Amazon jest także Amazon DSP, platforma, która umożliwia reklamodawcom kupowanie reklam displayowych, wideo i audio zarówno w Amazon, jak i poza nim. Z grubsza mówiąc, DSP to oprogramowanie, które zapewnia zautomatyzowane, scentralizowane pozyskiwanie mediów z wielu źródeł.
Jeśli zastanawiasz się, czym jest digital marketing, śpieszymy z odpowiedzią. To nic innego jak marketing, wykorzystujący technologie cyfrowe do komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami. W praktyce oznacza to wszystkie działania promocyjne marki oparte na kanałach telewizyjnych, radiowych i internetowych. W tym ostatnim wypadku mówimy o takich narzędziach jak e-mail marketing, witryna firmowa, social media, a także Google Ads, Facebook Ads czy Amazon Ads właśnie.
Tworząc strategię marketingową swojej firmy, musisz znaleźć najbardziej optymalne kanały komunikacji ze swoimi odbiorcami docelowymi i odpowiednio je skonfigurować. Dokładnie przeanalizuj możliwości, jakie dają Ci dostępne narzędzia digital marketingu i postaw na te, które są dla Ciebie najbardziej opłacalne.
Zdjęcie główne: Sunrise King/unsplash.com