Z jednej strony kilkutygodniowy czas oczekiwania i ograniczona liczba produktów, z drugiej – okazyjne ceny. Jakie są wady i zalety korzystania z klubów rabatowych?
Pod względem formy jest podobny do sklepu internetowego. Nie możesz jednak korzystać z niego jako użytkownik niezalogowany – musisz się zarejestrować, na przykład przez Facebooka. Można też po prostu wypełnić formularz na stronie internetowej. Drugim ograniczeniem jest czas, w jakim dane produkty są dostępne, tak zwany czas kampanii. Można powiedzieć, że są fundamentem działania klubu. Trwają od trzech do siedmiu dni, ale… przedmioty z oferty często znikają o wiele szybciej. Nic dziwnego, skoro ceny w klubach zakupowych są niższe nawet o 80 procent od tych sklepowych. Poza tym liczba produktów jest ustalona z góry i nie można liczyć na wznowienie partii. Skąd wynika niższa cena? Najczęściej oferta dotyczy minionego sezonu, poprzedniej kolekcji, słowem – tego, czego nie udało się sprzedać wcześniej. Znajdziesz w niej marki zarówno popularne w Polsce, jak i trudno w niej dostępne. Czas dostarczenia zamówienia wynosi około trzech tygodni. Istnieje możliwość zapłacenia dopiero przy odbiorze.
Złote wyprzedaże to sklep wyprzedażowy funkcjonujący online w Polsce od 2010 roku. Ceny produktów na tej stronie są obniżane nawet o 80 procent. Każdego dnia udostępnianych jest od ośmiu do dziesięciu kilkudniowych kampanii, o czym użytkownicy są na bieżąco informowani za pośrednictwem newslettera. W dni robocze pojawiają się o siódmej rano, a w weekendy o dziewiątej. Dotyczą produktów wybranej marki lub kategorii. Obok ogólnodostępnych, popularnych marek można tam znaleźć luksusowe, jak na przykład Calvin Klein, Michael Kors, Armani czy Versace. Jeśli nie będziesz pewna zakupu danego produktu, możesz dodać go do koszyka, co da Ci pół godziny na podjęcie decyzji – w tym czasie nie zamówi go nikt inny.
Limango jest internetowym klubem zakupowym stworzonym głównie z myślą o kobietach i młodych rodzinach. Produkty w większości pochodzą z ofert renomowanych marek z całej Europy, a także od mało znanych polskich producentów i projektantów. Tutaj również ceny są o 80 procent niższe niż w sklepach. Kampanie sprzedażowe trwają od dwóch do pięciu dni. Limango codziennie przed każdą kampanią rozsyła członkom klubu newsletter z informacją, niedługo przed jej rozpoczęciem. Produkty pochodzą z następujących kategorii: zdrowie, uroda, styl życia, dodatki, obuwie, moda, odzież dziecięca. Są zamawiane bezpośrednio od producenta.
Zalando to sklep internetowy założony w Niemczech w 2008 roku, a od 2012 roku funkcjonujący także w Polsce. Zalando Lounge to działający przy nim klub zakupowy powstały w 2017 roku. Oferta jest zmieniana codziennie – w dni powszednie o godzinie siódmej, a w pozostałe o ósmej. Zamówienia można składać do wyczerpania zapasów, zgodnie z zasadą „kto pierwszy, ten lepszy”. Obniżki cen standardowo wynoszą 50 procent, czasem dochodzą nawet do 80 procent. Zamówienie najlepiej jest złożyć od razu, bo do wieczora każdego dnia liczba produktów jest zwykle – niestety – wyczerpana. Zalando Lounge współpracuje z takimi markami, jak: Tommy Hilfiger, American Eagle, Emporio Armani czy Michael Kors.
Zdjęcie główne: Gustavo Fring/Pexels.com