Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Od sierpnia 2020 r. Amazon zajmuje 1. miejsce na świcie w kategorii „e-commerce i zakupy”. Uruchomienie kampanii reklamowej w serwisie jest więc tak samo dobrą i słuszną decyzją, jak korzystanie z reklam kontekstowych w Google.

Stworzona w garażu księgarnia internetowa rozwinęła się w ciągu 25 lat w największy na świecie marketplace. Dziś oprócz książek można tam znaleźć wszystko – Amazon sprzedaje ponad 12 milionów produktów, a na platformie jest ponad 2 miliony aktywnych (9 milionów ogółem) sprzedawców małego, średniego i dużego kalibru. Przy takiej konkurencji warto zainwestować w kampanie Amazon Ads. Trzeba jednak zrobić to z głową.

Jakie możliwości reklamowe daje Amazon?

Większość ludzi myśli o Amazon jako o sklepie internetowym. To miejsce, w którym kupują rzeczy online. Jest to jednak również trzecia cyfrowa platforma reklamowa na świecie zaraz po Google i Facebooku.

Aktualnie Amazon oferuje następujące rozwiązania reklamowe:

  • Amazon Sponsored Products. Ten typ reklamy przekierowuje klientów bezpośrednio do Twojej listy produktów. Jako reklamodawca płacisz w modelu CPC, czyli za każde kliknięcie w reklamę. Targetowanie opiera się na słowach kluczowych, a sama reklama może wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, a także na stronie szczegółów produktu.
  • Amazon Sponsored Brands. Ta opcja różni się od poprzedniej jedynie tym, że w reklamie wyświetla się logo marki, tytuł i maksymalnie trzy produkty.
  • Amazon Sponsored Display (niedostępna w Polsce). Twoi potencjalni nabywcy będą mogli zobaczyć reklamy zarówno w witrynie Amazon, jak i poza nią, w zależności od Twojej strategii reklamowej. Płatność odbywa się w modelu CPC – ty wybierasz swoją stawkę dzienną i budżet. Targetowanie opiera się na produktach i zainteresowaniach użytkownika.

Oprócz tego jest kilka nowości jak Amazon Audio Ads czy Amazon Posts, które umożliwia właścicielom marek tworzenie bezpłatnych postów w stylu Instagrama, Amazon OTT (over-the-top) i reklamy wideo typu out-stream wyświetlane m.in. w siostrzanych serwisach Amazona.

Jaki jest koszt reklamy na Amazon?

Warto wiedzieć, że CPC na Amazon zazwyczaj waha się od 0,02 do 3 USD, w zależności od kategorii lub podkategorii produktów oraz konkurencyjności wybranej niszy. Według AdBadget średni CPC na Amazon wynosi 0,97 USD.

Zautomatyzowana sprzedaż reklam

Ważnym narzędziem w Amazon jest także Amazon DSP, platforma, która umożliwia reklamodawcom kupowanie reklam displayowych, wideo i audio zarówno w Amazon, jak i poza nim. Z grubsza mówiąc, DSP to oprogramowanie, które zapewnia zautomatyzowane, scentralizowane pozyskiwanie mediów z wielu źródeł.

Nie tylko Amazon Ads – inne narzędzia digital marketingu

Jeśli zastanawiasz się, czym jest digital marketing, śpieszymy z odpowiedzią. To nic innego jak marketing, wykorzystujący technologie cyfrowe do komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami. W praktyce oznacza to wszystkie działania promocyjne marki oparte na kanałach telewizyjnych, radiowych i internetowych. W tym ostatnim wypadku mówimy o takich narzędziach jak e-mail marketing, witryna firmowa, social media, a także Google Ads, Facebook Ads czy Amazon Ads właśnie.

Tworząc strategię marketingową swojej firmy, musisz znaleźć najbardziej optymalne kanały komunikacji ze swoimi odbiorcami docelowymi i odpowiednio je skonfigurować. Dokładnie przeanalizuj możliwości, jakie dają Ci dostępne narzędzia digital marketingu i postaw na te, które są dla Ciebie najbardziej opłacalne.

Zdjęcie główne: Sunrise King/unsplash.com

ZostawKomentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *